Ubezpieczenie Ładunków
Rozpoczynając współpracę z Klientem zawsze sugerujemy rozważenie ubezpieczenia ładunku w transporcie. Jednak często słyszymy, ze “towar ma ubezpieczenie CMR”, więc zdaniem Klienta dodatkowe ubezpieczenie ładunku nie jest potrzebne.
Chcielibysmy zwrócic uwagę naszych Klientow na zasadniczą róznice między ubezpieczeniem Odpowiedzialnosci Cywilnej przewoźnika, nazywanym potocznie „ubezpieczeniem CMR”, a Ubezpieczeniem Cargo, nazywanym potocznie „ubezpieczeniem ładunku”.
Przepisy Konwencji CMR („Ubezpieczenie CMR”) nie mają zastosowania w odniesienia do szkód powstałych w wyniku działania tzw. Siły Wyższej (ang. Act of God) lub w sytuacjach kiedy nie można udowodnić winy lub zaniedbania obowiązków przez przewoźnika.
Biorąc powyższe pod uwagę, sugerujemy aby nasi Klienci zawsze aranżowali Ubezpieczenie Cargo swoich ładunków w transporcie, które zminimalizuje przykre i często kosztowne konsekwencje ewentualnej utraty lub uszkodzenia towaru w tranzycie miedzy Anglią a Polską.
Rozdział IV Konwencji CMR reguluje nie tylko zakres odpowiedzialności przewoźnika
(Artykuł 17) oraz wysokość odszkodowania (Artykuł 23), ale także szczegółowo określa zasady wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika za szkody / straty w pewnych okolicznościach.
Anglo-Pol European Transport Ltd możne zaaranżować – na życzenie Klienta – Ubezpieczenie Cargo ładunków w międzynarodowym transporcie drogowym, reasekurowane przez renomowany londyński syndykat ubezpieczeniowy Lloyd’s.
Cena ubezpieczenia stanowi przysłowiowy “ułamek” wartości ubezpieczonej